Selasa, 11 Mei 2010

AKU BAGAIKAN SEBUTIR PASIR DI KEHIDUPAN MANUSIA

Saat rasa sakit ini menyerang..
Dalam kesendirian ku..
Dalam dinginnya udara di subuh ini..
Ku datang pada MU ya TUHAN

Menitik air mata ku.
Saat bathin ku mengucap..
Hanya pada MU TUHAN...aku bersandar..
Hanya pada MU TUHAN...aku memohon..

Dalam sepi ku..aku berucap..
Jadilah segala nya utk ku ya TUHAN
Kalau selama ini aku kuat??
Mengapa sekarang tidak?

Dan ku tau..berharap pada manusia..
Aku akan kecewa..
Tp jg aku meyakini..sering kali Engkau menolong,lewat sesama
Dan ku yakin.. kali ini,Engkau akan menjamahku..entah dg cara apa..

Segala rencana MU utk hidupku..
Adalah indah..
Walau terkadang aku tak mengerti..
Dan memahami..jalan dan rencana MU..

Dulu aku tak tau TUHAN...
Berat ku rasakan..
Hati ku menderita...
Namun tak berdaya..menghadapi semua..

Tapi..sekarang..aku mengerti
Kau tolong hidupku..
Kini aku melihat dan merasakan..
Indahnya rencana MU..

Dalam sepi dan rasa sakit..
Kau beri aku kekuatan ut mengungkap rasaku..
Melalui bbrp bait puisi curhat ku..kepada MU
Dan..dalam lelah ku..aku bersyukur ut penyertaan MU di hidupku..

Dgn keyakinan penuh..akan pertolongan MU
Di saat aku sakit..Engkau sembuhkan
Di saat hati ku terluka..
Kau balut luka di hati ku..dg kasih setia MU...

Kepada MU..ku pasrahkan hidupku
Kepada Mu..ku pinta kekuatan..
Tanpa MU.. ku tak mampu..
Karna aku bagai kan sebutir pasir di antara kehidupan manusia..

Ku tau Kau mengenalku
Engkau pun tau aku seblm aku di lahirkan..
Engkau bentuk ku sempurna..
Indah pada waktunya.walau ku sakit..

DAN BIARLAH.. SEBUTIR PASIR INI MENJADI MUTIARA.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar