Rabu, 12 Mei 2010

SERINGLAH INI KU KENANG..

Tak mampu aku meneruskan pekerjaanku..saat dari tape yg ku nyalakan,mengalun lagu NAMAKU DISEBUT,yg di nyanyikan NIKITA...tersedu aku mengingat dua wanita yg amat penting dlm hidupku,beliau berdua adalah:MAMA KU dan mantan MAMA MERTUA KU.

Di masa hidupnya mama kandungku sgt suka lagu ini..dan saat terakhir hidup mantan mama mertuaku beliau menetap bersamaku di Bdg,dan lagu ini sering ku nyanyikan sambil memandikan atau menyuapi beliau mkn.

Saat pemakaman mama ku di Pontianak kembali lagu ini mengalun di pemakaman..dan saat itu kami putra/i beliau,tak kuasa menahan tangis..dan aku pingsan tak mampu menahan sedih,kini 11 thn sdh mama berpulang..air mataku kembali menitik..mengenang beliau dan lagu kesukaannya dan aku tau dlm setiap doa mama..nama kami anak2nya di sebut.Mama... saat mengetik ini air mataku berderai,td saat aku berdoa ut mengenangmu...tak mampu ku tahan sedu sedanku dlm kehilangan yg begitu dlm...'Di doa ibuku...namaku di sebut...di doa ibuku dgr..ada namaku di sebut"

Kini.. jalan sendiri ku tempuh...dan aku janji..akan membesarkan cucu mama..kedua putraku..serta menghantarkan mrk..ke gerbang kesuksesan...

Oooo..bunda.. ada dan tiada diri mu kan... selalu ada di dlm hatiku...(lg bunda Melly Guslow)

I love you Mom...i miss you...beristirahatlah dalam damai..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar